Laster aktiviteter

Fellestur til salfjellet

04/09/2018 @ 12:00 - 16:00
  • Beklager. Denne aktivitet har allerede funnet sted.

Frisklivssentralen og Frivilligsentralen arrangerer fellestur til Salfjellet i Kvæfjord.

På tur langs hovedveien fra Straumen mot Sørvik tar du av ned til høyre, mot selve Straumsbotn, midt i svingen etter en venstre-høyre-venstresving. (Avkjørselen kommer litt brått på, spesielt om du kommer fra Sørvik…). Du må ta utgangspunkt i havet i selve Straumsbotn. Kjør ca 300 m ned fra krysset og parker ved avkjørsel like før brua. Der finnes også P-plass rett på andre sida av brua hvor en del velger å parkere, men det er forbudt for motorkjøretøyer over brua.

Start i Straumsbotn. Ta til høyre over brua og følg veien NV ca. 100 meter. Ta så veien til venstre oppover. Følg veien oppover forbi krysset til parkeringsplass. Ca. 150 meter etter parkeringsplassen, 10 meter forbi vegetasjons­grensen der granskogen er slutt, kan man ta en svak sti opp til høyre. Følg stien oppover på venstresiden av haugen, over myrene og opp ryggen til Brakkehaugene 490. Her oppe finnes også rester etter kobbergruvedrift (rød flekk på kartet) litt før den høyeste toppen. Hold høyden herfra og bortover til toppen.